Afficher ce site en français | View this website in English

Corona-updates

Wat is de status van het evenement waarvoor ik tickets heb gekocht?
Naar aanleiding van de door de Belgische regering genomen maatregelen om het coronavirus (COVID-19) in te dijken, kunnen veel evenementen niet plaatsvinden op de voorziene datum. Raadpleeg op de website van Tele Ticket Service de lijst met evenementen die getroffen zijn door de coronacrisis. Dit overzicht krijgt herhaaldelijk een update. Komt het evenement waarvoor je tickets kocht niet in de lijst voor, dan betekent dit dat de organisator nog geen concrete informatie over de status ervan heeft verschaft.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst naar een nieuwe datum, dan worden alle ticketkopers hiervan via e-mail op de hoogte gebracht. Tickets blijven zonder tegenbericht geldig voor de nieuwe datum. Kan je niet aanwezig zijn, dan vind je in de mail een link naar het terugbetalingsformulier.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst naar een nog te bepalen datum. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst en de nieuwe datum is nog niet bekend, dan vragen we jou om je tickets hoe dan ook te bewaren. Zodra de nieuwe datum bekend is, krijg je hierover een nieuwe e-mail.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd geannuleerd. Wat nu?
Als een evenement wordt geannuleerd, dan krijg je als ticketkoper via e-mail de nodige informatie voor terugbetaling.

Algemene info

Wat is het adres van het Antwerps Sportpaleis?
Schijnpoortweg 119, 2170 Antwerpen (Merksem)

Moet een minderjarige begeleid worden?
Minderjarigen mogen zonder de begeleiding van een volwassene de zaal betreden. Wel is het zo dat het Sportpaleis in geen enkel geval verantwoordelijk gesteld kan worden voor deze minderjarigen.

Mogen kinderen gratis binnen?
Neen, iedere persoon heeft een ticket nodig om binnen te geraken. Afhankelijk van het concert of de aard van de show zijn er soms speciale prijzen voor kinderen, neem dus altijd even contact op met Tele Ticket Service.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens het evenement. Bij wie kan ik terecht om dat te melden?
Bij elk evenement is politie aanwezig. Bij hen kan je meteen terecht om melding te maken van verloren voorwerpen. Merk je pas achteraf dat je iets kwijt bent, dan kan je contact opnemen met onze administratieve dienst. We zijn elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur op het telefoonnummer +32 3 400 60 00. OPGELET, op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen. Of mail naar info@sportpaleis.be. Zijn je spullen bij ons teruggevonden, dan kan je die aan het onthaal van de kantoren komen afhalen. Onze kantoren zijn open van maandag tot vrijdag van 09.00 uur tot 18.00 uur.

Gevonden voorwerpen worden slechts gedurende een beperkte tijd bijgehouden. Waardevolle voorwerpen zoals persoonlijke documenten worden door ons aan de politie bezorgd en kan je afhalen bij Politie Antwerpen, Unolaan 2, 2100 Deurne, +32 3 338 47 50.

Kan ik een studentenjob doen in het Sportpaleis?
Niet tijdens het zomerfestivalseizoen, want dan worden er weinig evenementen georganiseerd. Tijdens de rest van het jaar zijn we wel altijd op zoek naar stewards en hostesses. Mail je motivatie naar info@sportpaleis.be. Kom je in aanmerking, dan nodigen we je zo snel mogelijk uit voor een kennismaking.

Ben je lid van een vzw, dan kan je ook met je vereniging komen tappen op concerten om wat centjes bij te verdienen. Om te weten hoe dit verloopt en of je in aanmerking komt stuur je best een mail naar katrien.verheven@sportpaleisgroup.be.

Tickets & reserveringen

Wanneer start de ticketverkoop van een evenement?
Het tijdstip van de start van de ticketverkoop van een bepaald evenement wordt kenbaar gemaakt via deze website, onze sociale media en andere mediakanalen. Je kan ook intekenen op onze nieuwsbrief voor informatie over de komende evenementen.

Hoe kan ik tickets kopen?
De ticketverkoop van al onze evenementen verloopt via Tele Ticket Service www.teleticketservice.com.

Om online te reserveren ga je bij het evenement van je keuze naar de ticketbutton van het evenement op de website van Tele Ticket Service. Je vindt de ticketlink ook als button bij het evenement op de website van de zaal. Nog geen ticketknop zichtbaar? Dan is het nog even wachten op de start van de verkoop. Dat tijdstip staat vermeld bij het evenement.

Is een evenement niet uitverkocht, dan kan je ook voor aanvang een ticket kopen in het Sportpaleis. Rechts van de hoofdingang is er een loket waar je tickets kan kopen. Dit loket opent ongeveer 1,5 uur voor het begin van het evenement. Koop geen tickets op straat of via alternatieve websites (viagogo, ticketswap). Je zal te veel betalen en de kans is groot dat de tickets vervalst zijn en dat je de toegang wordt geweigerd.

Info over wel of geen kassaverkoop vlak voor aanvang van het evenement vind je bij de Timing die enkele dagen voor het evenement op de website wordt gepubliceerd. Let op: voor tickets die je aan de kassa koopt, wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.

Ik ben een bezoeker met een beperkte mobiliteit, hoe kan ik tickets kopen?
In de zaal zijn speciale plaatsen gereserveerd voor rolstoelgebruikers en hun begeleiders. Deze plaatsen zijn niet online te koop. Reserveer je plaatsen telefonisch via 03/400.00.34 (vanuit het buitenland +32.3.400.00.34) of neem contact op via het contactformulier.

Kan ik mijn zitplaatsen zelf kiezen?
Je kan bij online reserveren je zitplaatsen niet zelf kiezen. De plaatsen worden automatisch toegewezen volgens het principe van de “gelijke verdeling”. De zaal wordt gelijkmatig gevuld, dus niet blok per blok.

Als het ticketingsysteem geen plaatsen meer samen (naast elkaar) kan toewijzen, dan worden afzonderlijke plaatsen aangeboden. Dit wordt altijd duidelijk vermeld in een rood kader bovenaan op de pagina. In dat geval zijn ook via het callcenter geen plaatsen samen meer verkrijgbaar.

Wil je graag specifieke plaatsen reserveren, heb je een uitgesproken voorkeur of wil je nagaan wat de mogelijkheden zijn, neem dan contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Zijn er beperkingen op het aantal tickets per aankoop?
In de meeste gevallen is er een limiet van 10 plaatsen. Dit kan variëren van evenement tot evenement. Voor een groter aantal tickets neem je best contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Hoe reserveer ik voor een grote groep?
Wil je met je vereniging of groepering een voorstelling bijwonen? Dat kan! Bij heel wat evenementen krijgen groepen bovendien mooie kortingen of voordelen aangeboden. Stuur voor meer informatie een e-mail naar groepen@sportpaleisgroup.be.

Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Zodra de plaatsen zijn geboekt, ontvang je via e-mail of gewone post een reserveringsbevestiging en een betaaluitnodiging (tenzij je koos voor betaling met bancontact, creditcard of i-Deal, in dat geval word je onmiddellijk doorverwezen naar de betaalsite Ingenico). Je reservering is pas definitief na betaling. De tickets worden na de betaling per post of per mail doorgestuurd. Bij sommige evenementen is er een uitgestelde ticketverzending en worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd.

Wat als ik mijn tickets niet heb ontvangen, ze verloren zijn geraakt of gestolen?
Houd er rekening mee dat er bij sommige evenementen een uitgestelde ticketverzending is. In dat geval worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd. Heb je jouw tickets 1 week voor het evenement nog altijd niet ontvangen, neem dan contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Bestelde je online met de gegevens van een (ondertussen) afgesloten e-mailaccount of voerde je bij het registreren een fout e-mailadres in, dan is het evident dat de e-tickets niet afgeleverd kunnen worden. Je kan proberen het e-mailadres aan te passen via jouw account op de website van Tele Ticket Service. Als dat niet lukt, dan blijft je betaalde reservering uiteraard behouden en kan je de tickets aan de kassa ophalen op vertoon van je identiteitskaart. Zorg ook dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt.

Tickets die met de post verzonden werden, kunnen bij verlies of diefstal vervangen worden. Dit gebeurt aan de kassa op de dag zelf van het evenement. Duplicaattickets worden slechts éénmaal opnieuw gedrukt. De tickets worden alleen overhandigd aan de originele besteller op vertoon van zijn of haar identiteitskaart.

Laat je verloren of gestolen tickets ongeldig maken door contact op te nemen met het Tele Ticket Service een week voor het evenement. Zo kunnen derden je tickets niet gebruiken.

Waar zijn mijn plaatsen in de zaal?
Om te weten welke plaats je kan reserveren of waar je precies zit, kan je het zaalplan raadplegen. Klik hier voor het zaalplan van het Sportpaleis. Opgelet: het zaalplan geeft enkel en alleen de kleurzones weer waarin de plaatsen gesitueerd zijn. Dit plan heeft niets te maken met de verschillende prijscategorieën die bij een evenement van toepassing zijn. In het Sportpaleis zijn verschillende zaalopstellingen mogelijk. Elke organisator beslist zelf aan welke plaatsen hij welke prijs toekent.

Wat doe ik met mijn ticket als het evenement wordt uitgesteld of geannuleerd?
Wordt het evenement uitgesteld, dan blijven je tickets gewoon geldig voor de latere datum. We houden je via onze site en via mail op de hoogte van de nieuwe datum waarop we jou dan verwachten met je ‘oude’ ticket. Kun je die dag niet komen, dan mag je een terugbetaling vragen. Daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket. Is het evenement afgelast en komt er dus geen nieuwe datum, dan krijg je sowieso je geld terug. Ook daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket.

Kan ik mijn ticket inwisselen bij wijzigingen in het voorprogramma van een concert?
Afgelastingen en/of wijzigingen in het voorprogramma (support acts) van een concert geven geenszins aanleiding tot terugbetaling of omwisseling van de tickets.

Wordt mijn ticket terugbetaald als ik het niet gebruik?
Ongebruikte tickets worden niet terugbetaald.

Wanneer is een ticket ongeldig?
Je toegangskaart is uitsluitend geldig op de dag en het uur en voor de vertoning die op de voorzijde van het ticket vermeld staan. Het ticket is niet geldig zonder de barcode en/of als het onleesbaar is.

Koop geen tickets op straat of op veilingsites of tweedehandsticketsites, want er is een grote kans dat deze vervalst zijn. Via de barcode op het ticket zijn valse of illegaal doorverkochte tickets makkelijk herkenbaar aan de ingang van de zaal.

Mag ik mijn ticket doorverkopen?
Het is verboden de tickets door te verkopen of deze om commerciële redenen op eender welke wijze aan derden te verstrekken.

MEER TICKETING FAQ
Voor andere veel voorkomende vragen betreffende de tickets: klik hier.

VIP Experience

Hoe kan ik een VIP Experience reserveren?
Ga op de website via de kalender naar het evenement van je keuze. Nadat je dit evenement hebt aangeklikt, zie je de mogelijkheid om via een button een VIP Experience te kopen.

Een compleet overzicht van alle evenementen met VIP Experience-aanbod vind je in onze VIP-rubriek.

Kan ik als rolstoelgebruiker terecht in de VIP-ruimtes?
Als rolstoelgebruiker kan je gebruikmaken van de lift om het Hospitality Center te bereiken. De Backstage Lounge is bereikbaar via een traplift. Je volgt het evenement vanaf voorbehouden plaatsen in de zaal. Heb je je rolstoel niet permanent nodig, dan kan je een beroep doen op de vrijwillige medewerkers van het Rode Kruis om je zitplaats op te zoeken. Breng ons tijdig op de hoogte, zodat we de nodige voorbereidingen kunnen treffen. Wil je als rolstoelgebruiker een VIP-arrangement reserveren, neem dan zeker contact op met het VIP-departement via vip@sportpaleisgroup.be voor je je VIP-bestelling plaatst.

Als ik een VIP Experience boek, kan ik dan ook de artiest ontmoeten?
Jammer genoeg niet. We verhuren onze zaal en alles wat daarbij hoort aan een organisator, en hij is degene die in contact staat met de artiest. Zelf kunnen we er alleen maar voor zorgen dat je op de meeste exclusieve manier van het evenement kunt genieten, inclusief diverse VIP-voordelen.

Waar bevinden zich de VIP-parkeerplaatsen en de VIP-ingang?
Als je VIP-tickets besteld hebt, dan heb je recht op een parkeerplaats. De VIP-parkeerplaatsen bevinden zich op de parking Vaart, rechts van het Sportpaleis. Je vindt altijd het juiste parkeerterrein vermeld op je ticket. De VIP-ingang van het Hospitality Center is de ingang 19 achter de Lotto Arena. De VIP-ruimte van de Backstage Lounge bereik je via de ingang 5 aan de rechterkant van het Sportpaleis. Naar het situeringsplan

Mobiliteit

Kan ik naar het Sportpaleis met het openbaar vervoer?
Het Sportpaleis bouwde met De Lijn een evenementennet uit. Maak er gebruik van: het bespaart je aanschuiven in de file voor en na het evenement en je vermijdt parkeerproblemen. Je ticket is geldig als combiticket Sportpaleis-De Lijn. Het garandeert je niet alleen de toegang tot het Sportpaleis maar ook het vrije gebruik van trams en bussen van De Lijn naar het evenement en terug.

Wie niet in de regio Antwerpen woont, raden we aan om de auto te parkeren op één van de P+R-terreinen en ontspannen met de premetro naar onze zalen te komen. De nv Antwerps Sportpaleis laat extra tramstellen en bussen inzetten en vraagt, om dit mogelijk te maken, bij elk besteld ticket een solidaire “contributie vrij gebruik P+R, tram en bus” van 0,50 euro, wat veel minder is dan de normale kostprijs van een retourkaartje bij De Lijn. De Lijn verzekert terugritten en overstapmogelijkheden binnen de normale diensturen. Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit.

Wat is het combiticket?
Je toegangskaart is een combiticket. De kaart verleent je niet alleen toegang tot de zaal, ze is ook geldig als vervoersbewijs op de trams en bussen van De Lijn in Antwerpen bij je verplaatsing naar en van het evenement. Controleer op onze website de tijden van de laatste terugritten. Voor meer info over het combiticket, de haltes voor de deur en de Park & Rides kan je hier terecht.

Kan ik makkelijk parkeren in de buurt van het Sportpaleis?
Maak het jezelf makkelijk: vermijd de omgeving van het Sportpaleis, parkeer op een Park+Ride en kom vlot met tram of bus naar de zaal. Je combiticket Sportpaleis – De Lijn is geldig als vervoersbewijs! De P+R-terreinen bieden samen plaats aan bijna 2.000 auto’s. Het Sportpaleis laat extra trams inzetten afhankelijk van het verwachte bezoekersaantal. Klik hier voor meer info over de Park & Rides.

Door onze samenwerking met Interparking geniet je van het voordelige eventtarief wanneer je parkeert in de binnenstad op de parkings Roosevelt, De Keyser, Hopland of Horta en vervolgens met het openbaar vervoer naar het Sportpaleis komt. Met je toegangskaart maak je vrij gebruik van de trams en bussen van De Lijn. Je betaalt slechts 4 euro voor 6 uur parkeren bij Interparking wanneer je je parkeerticket valideert aan de zuil bij de onthaalbalie in de zaal. Door die validering geniet je van het eventtarief wanneer je afrekent op de parking.

Zoek geen parkeerplaats in de straten in de buurt van het Sportpaleis. Deze straten zijn een blauwe zone met beperkte parkeertijd tijdens evenementen! De parkeerplaatsen in de nabijgelegen woonstraten worden in de eerste plaats voorbehouden voor de buurtbewoners. Automobilisten van elders moeten hun parkeerschijf achter de voorruit leggen en kunnen slechts korte tijd parkeren. Het gebruik van de parkeerschijf is verplicht, uitgezonderd voor bewoners, van maandag tot en met vrijdag van 18 tot 24 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 9 tot 24 uur. Tijdens evenementen in het Sportpaleis en de Lotto Arena is er verhoogde parkeercontrole in de blauwe zone Sportpaleis.

Kom je naar een evenement in het Sportpaleis terwijl er ook een evenement in de Lotto Arena plaatsvindt, dan kan je met de auto terecht op de parkings Vaart, Carrette, Slachthuis en Spoor Oost (parkeren kost overal 5 euro). TIP: Raadpleeg voor alle zekerheid voor je vertrek op de pagina van het evenement via de knop Timing welke parkeerterreinen beschikbaar zijn!

De Parking Spoor Oost op de Noordersingel wordt alleen opengesteld wanneer een grote publieksopkomst wordt verwacht. Het Sportpaleis bevindt zich op wandelafstand. Betalen voor je parkeersessie kan aan de automaten of via app en sms door je nummerplaat in te voeren. Je betaalt 5 euro per parkeerbeurt. De parking is uitgerust met ANPR-camera’s. Die registreren je nummerplaat wanneer je binnen- en buitenrijdt. Daarom staan er op deze parking geen slagbomen. Je nummerplaat wordt enkel in het systeem opgeslagen als je doorrijdt zonder betalen. In dat geval zal je een parkeervergoeding van 30 euro moeten betalen. De parking opent 3 uur voor aanvang van de show en parkeren kan tot maximaal 2 uur na het evenement. Opgelet: Parking Spoor Oost valt binnen de lage-emissiezone.

Is er alleen een evenement in het Sportpaleis en niet in de Lotto Arena ernaast, dan vind je de beschikbare parkeerterreinen vermeld bij het evenement in de kalender via Timing.

Houd er rekening dat de hele binnenstad, een deel van Linkeroever, grote delen van de Singel en de Noorderlaan vanaf Kinepolis binnen de lage-emissiezone valt die vervuilende auto’s weert. Ook de parkings Slachthuis en Park Spoor Oost bevinden zich in de lage-emissiezone. De zone wordt aangeduid met een eigen verkeersbord.

Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit

Heb ik een parkeerplaats als besteller van een VIP Experience in het Sportpaleis?
Heb je een VIP Experience gekocht, dan wordt een parkeerplaats voor je gereserveerd.

Heb ik een parkeerplaats als besteller van een rolstoelplaats?
Kocht je plaatsen voor een rolstoelgebruiker, dan is er voor jou tot 30 minuten vóór aanvang van het evenement een voorbehouden parkeerplaats op onze Parking Vaart (5 euro), rechts van het Sportpaleis. Op deze voorbehouden plaatsen wordt streng controle gehouden. Hou dus je Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, identiteitskaart en toegangsticket klaar om aan de parkeerwachters voor te leggen. Ben je tijdelijk minder mobiel door een ongeval of een medische ingreep en heb je geen Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, dan zal je dit aan de ingang van het parkeerterrein moeten toelichten aan de parkeerwachters. Doe dit bij voorkeur met een dokters- of een ander medisch attest. Of neem op voorhand hierover contact op via info@sportpaleis.be.

Is er een fietsenstalling aan het Sportpaleis?
Woon of werk je op wandelafstand? Dan bereik je het Sportpaleis het makkelijkst te voet. Geen files, geen parkeerproblemen! Liever met de fiets? Vlak bij het Sportpaleis en de Lotto Arena kunnen 660 fietsen gestald worden. Ook die van jou kan er dus nog bij. Of maak gebruik van de fietsen die door de stad Antwerpen via Velo Antwerpen ter beschikking worden gesteld.

Kan ik vlot met een taxi naar de zaal en terug?
Wie een taxi neemt, kan VOOR het evenement aan de deur van het Sportpaleis uitstappen. Begeef je NA het evenement naar de taxihaven in de Van der Delfstraat, het straatje tegenover de ingang van het Sportpaleis.

Verloop van je bezoek

Wanneer openen jullie de deuren voor een evenement?
Doorgaans openen we de deuren ongeveer anderhalf uur voor aanvang van het evenement. Zo heb je alle tijd om rustig nog wat te drinken en om alvast je plaats te zoeken. Je vindt informatie over het aanvangs- en einduur bij het evenement van je keuze bij Timing in de kalender. Deze informatie wordt ons meestal pas een paar dagen voordien bezorgd door de organisator en wordt bijgevolg ook maar net voor het evenement gepubliceerd.

Om het binnengaan in de zaal zelf vlot te laten verlopen en de controle te vereenvoudigen, dringen we erop aan dat iedere bezoeker zijn/haar eigen toegangskaart in de hand heeft. Hierdoor kan het scannen van je ticket vlot verlopen.

In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd. Kan je om medische redenen niet voldoen aan de gevraagde afmetingen, neem dan vooraf contact met ons op via info@sportpaleis.be.

Zijn er lockers?
Vermijd om grotere spullen mee te brengen naar de zaal. Tassen en handtassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Jassen, maar ook een helm, kan je in het Sportpaleis opbergen in lockers. Je betaalt 5 euro per locker en ook 5 euro waarborg voor de sleutel (deze 5 euro krijg je bij het inleveren van de sleutel terug). TIP! Neem een foto van je sleutel. Zowel voor, tijdens als na het evenement kan je vrij gebruikmaken van je locker.

Opgelet, bij sommige nachtevenementen zorgt de organisator zelf voor lockers in de foyer en kunnen andere tarieven en afspraken worden gehanteerd.

Wat als ik de sleutel van mijn locker verlies?
Bij verlies van je lockersleutel kunnen we jouw persoonlijke voorwerpen niet onmiddellijk meegeven. In dit geval zijn er 2 opties:

Kan ik iets eten en drinken in het Sportpaleis?
Jazeker. Er zijn verschillende mogelijkheden om iets te eten, zowel binnen als buiten de zaal. Van frietjes en hamburgers tot pasta en wafels. De bars beschikken over een assortiment frisdrank, bier, wijn en cava. Eigen drank en eten worden niet toegelaten. Aan de bars en foodstands kan je cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart, je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Dit levert je tijdwinst en meer comfort op en zorgt ervoor dat je geen moment van het evenement hoeft te missen. Meer info

Zijn er restaurants in de buurt van het Sportpaleis?
Voor en na een evenement heten ook de horecazaken in de buurt van het Sportpaleis je graag welkom. Enkele restaurants in de Lange Lobroekstraat bieden je na het eten vervoer naar en van het Sportpaleis aan, zodat je auto voor de deur van het restaurant kan blijven staan. Meer info

Hoe bereik ik mijn plaats in de zaal?
In de ontvangsthal vind je de kleurenbewegwijzering naar de plaatsen in de zaal (zie kleurenvermelding op je ticket). Er staan overal medewerkers om je naar je plaats te begeleiden. Naar het zaalplan.

Zitten we echt wel naast elkaar in de zaal?
In het Sportpaleis zijn er tribuneblokken die bij elkaar aansluiten. Ze vormen één ‘fysiek’ stoelenblok dat evenwel uit twee afzonderlijk genummerde delen bestaat. Bijvoorbeeld: Sportpaleis blok 118/119: De nummering van de stoelen loopt van stoel 1 tot 8 in blok 118, en vervolgens weer van 8 naar 1 in blok 119. In het midden krijg je daardoor twee stoelen met eenzelfde stoelnummer 8. Zo is het dus mogelijk dat zitjes met een ander bloknummer zich toch naast elkaar bevinden.

blok 118 / blok 119
1– 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1

Niet alle blokken bevatten evenwel evenveel stoelen, dus ook andere combinaties dan 8-8 zijn mogelijk waar twee blokken samenkomen.

Mag ik tijdens het evenement de zaal verlaten?
Je mag op alle momenten de zaal verlaten om iets te gaan halen om te eten of te drinken. Met je ticket kan je naar buiten gaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk je ticket goed bij te houden, want anders mag je niet meer terug naar binnen.

Bezoekers met een beperkte mobiliteit

Is de zaal makkelijk toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit?
Natuurlijk! Een speciale ingang is voorzien voor mensen met een beperkte mobiliteit. Deze ingang nummer 6 bevindt zich aan de rechterkant van het gebouw. Wie plaats reserveerde voor een rolstoelgebruiker kan tot 30 minuten vóór aanvang van het evenement terecht op een voorbehouden parkeerplaats op onze Parking Vaart (5 euro), eveneens rechts van het Sportpaleis. Op deze voorbehouden plaatsen wordt streng controle gehouden. Hou dus je Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, identiteitskaart en toegangsticket klaar om aan de parkeerwachters voor te leggen. De vrijwilligers van het Rode Kruis zullen de persoon met een beperkte mobiliteit begeleiden naar zijn/haar plaats in de zaal, waar de bezoeker in alle rust plaats kan nemen met zijn/haar begeleider. Meer info

EHBO

Is er een medische dienst in het Sportpaleis?
Jazeker! Bij elk evenement is er een medische ploeg aanwezig in het gebouw. Aarzel zeker niet om hulp te vragen indien nodig. De vrijwilligers van het Rode Kruis staan altijd paraat om de bezoeker zo goed mogelijk bij te staan.

Faciliteiten

Is er een bankautomaat in het Sportpaleis?
Er is een bankautomaat aanwezig in de voorgevel van het Sportpaleis, links van de hoofdingang.
Let wel: in de zaal vragen we om cashless te betalen.

Kan ik cashless betalen?
Aan elk verkooppunt in elk van de zalen van Sportpaleis Group kan je cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart , je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Aan alle bars, foodverkooppunten en ticketbalies aanvaarden we Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard, Google Pay en Apple Pay.

Wat is de Cashless Card van Sportpaleis Group?
Sportpaleis Group heeft de Sportpaleis Group Cashless Card speciaal voor jou ontwikkeld voor makkelijke en snelle betalingen aan de bars, foodverkooppunten en ticketbalies in elk van de Sportpaleis Group-zalen. De kaart is verkrijgbaar aan de infobalie van de zaal en heeft een aanvankelijke waarde van 10, 20 of 50 euro. Eenmaal aangeschaft, kan je ze zo vaak als je wil opnieuw laden met bedragen van jouw keuze. Het bedrag blijft op je kaart staan totdat dit wordt verbruikt. Het saldo van je kaart kan je raadplegen aan elke bar, foodstand en aan de oplaadpunten in onze zalen, maar ook via de app en de Cashless Card-website.

Download de app via de Apple App Store of via Google Play.

Biedt de zaal oordopjes aan?
Bij de toiletten in de zaal vind je oordopjesautomaten. De geluidsproductie tijdens een evenement valt uiteraard altijd binnen het bij wet bepaalde niveau. Ondervind je evenwel enige hinder, bescherm dan je gehoor zodat je nu en later in optimale omstandigheden van evenementen kunt blijven genieten. Je betaalt 2 euro per set aan de oordopjesautomaat, maar je kan je geld terugkrijgen wanneer je je oordopjes na afloop inlevert aan de onthaalbalie.

Is er een oppasdienst voor kinderen aanwezig?
Nee, die is er niet. Toch maar even een babysit vragen dan?

Welke hotels kan het Sportpaleis aanbevelen?
Combineer je bezoek aan het Sportpaleis met een overnachting in de stad. De Scheldestad heeft ontzettend veel toeristische troeven en overnachtingsmogelijkheden zijn er volop. We bevelen je graag het hotel Radisson Blu Astrid vlakbij het Centraal Station aan. Parkeer makkelijk en veilig in het hotel, eet snel een hapje in het restaurant en reis daarna met de tram van het Koningin Astridplein tot voor de deur van het Sportpaleis. De tramrit heen en terug is inbegrepen in je zaalticket. Meer info

Wat mag wel/Wat mag niet?

Mag ik zelf drank en eten meenemen naar de zaal?
Je mag geen eigen eten en drank meenemen naar het Sportpaleis. Dit hoort echter geen probleem te zijn, want in de zaal zijn er verschillende standjes waar je allerlei eten en drank kan kopen. De in de zaal verkrijgbare drankjes en snacks mag je meenemen in de arena zelf, maar wij vragen wel om de plek proper te houden en aangenaam voor iedereen. Gelieve respect te tonen voor de buurt en geen zwerfvuil in en rond het Sportpaleis achter te laten. Er zijn voldoende vuilnisbakken waarin je afval weg kan gooien.

Welke voorwerpen mogen niet mee naar binnen?
Het is verboden om het Sportpaleis te betreden met eigen eten en drank, geluidsopnametoestellen, film- en fotocamera’s, vuurwerk, drones, wapens van alle aard en andere voorwerpen die een gevaar voor de veiligheid kunnen opleveren. Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd. Bij het betreden van de zaal stem je toe met eventuele aftasting.

Mag ik binnen met een rugzak of grote handtas?
In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd.

Mag ik roken tijdens het evenement?
Er is een strikt rookverbod in de zaal, maar je kan met je ticket wel buitengaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk dat je je ticket goed bijhoudt, want anders mag je niet meer terug naar binnen. Gelieve de omgeving te respecteren en geen sigarettenpeuken op de grond achter te laten. Wie toch rookt in de zaal kan een boete krijgen tot 300 euro.

Mag ik tijdens het evenement filmen of foto’s nemen?
Er mag tijdens evenementen niet worden gefotografeerd of gefilmd noch mogen geluidsopnames worden gemaakt, tenzij anders bepaald door de organisator. Of tenzij je natuurlijk van de pers bent en in het bezit bent van een geldige persaccreditatie. In sommige gevallen mag er zelfs met de smartphone geen beeld of audiomateriaal worden opgenomen.

Kan ik gefilmd worden tijdens een evenement?
Soms wordt een evenement gefilmd. Als toeschouwer moet je er dus rekening mee houden dat de kans bestaat dat je in beeld wordt gebracht. Ben je daar absoluut tegen, dan kan je dit altijd voor het begin van het evenement komen melden aan het infopunt in de foyer.

Mag ik het logo of de naam van het evenement gebruiken?
Behoudens schriftelijke toestemming van de organisator is elk commercieel gebruik van de naam of het logo van het evenement of de artiest strikt verboden.

Veiligheid

Welke maatregelen worden er getroffen om de veiligheid te garanderen?
Veiligheidsagenten zorgen voor het fouilleren aan de ingang, patrouilleren in de zaal en grijpen in tijdens incidenten. Ook politie en legerdienst zijn aanwezig tijdens elk evenement om de veiligheid van de bezoekers te garanderen.

Meer FAQ

Waar kan ik terecht met verdere vragen?
Reserveer je plaatsen telefonisch via 03/400.00.34 (vanuit het buitenland +32.3.400.00.34) of neem contact op via het contactformulier.

Voor alle andere vragen betreffende je bezoek kan je mailen naar info@sportpaleis.be. Je kan de administratieve dienst van het Sportpaleis elke werkdag bereiken van 09.00 tot 18.00 uur op het nummer +32 3 400 40 40. Op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen!